Saturday 7 April 2012

Segmen kenangan bersama 1 & 2.....

         Assalamualaikum semua, hari ni kita santai-santai dengan serba sedikit cerite yang berlaku spanjang
semester ni di UiTM PP...tak best lah klau terus cerita semester 2 ni kan..jadi saya start dari mula saya masuk
sini (tapi tak brape nak ingat lah... ). Critenye bermula macamni..
       

   Pada hari pertama yang bertuah bagi aku di UiTM, aku bertemu tiga orang pemuda yang ensem ensem kat bilik yang yang dapat mase tuh...

                 
                                  farit                                       saifil                                    asyiq


           Disebabkan aku bukanlah pelajar dari asrama, banyak beul yang aku blajar dari diorang ni..maklumlah
pertama kali duduk kampus la katekan...( jauh plak tuh ). Boleh dikatakan diorang ni dah macam adik bradik aku la kat sana...satu malam tu, satu pristiwa yang kami sebilik teringat sampai skang cite ni..heheheh


        Nak dijadikan crita, macam ni la...satu malam yang sunyi & sepi...kami semua duduk bebual bual... sorang duduk kat lantai beralaskan tilam..sorang dok kat atas katil..aku plak dok kat katil bwah aku la kan... sorang lagi dudok kat katil sbelah aku...kami borak punye borak ( tak ingat la aku borak ape )...punye la sronok sampailah kami borak dalam gelap gelita...tak lame lpas tu...kdengaran satu suara aneh yang membisik hampir ditelinga aku..aku mane lah nak takut sangat sebab ade orang lain ngan aku mase tuh...tibe-tibe tangan aku tah macamana terlaggar semacam satu benda yang pelik...aku cuba mengenalpasti benda itu..tapi yang peliknye..aku berasa semakin pelik..kerana merasakan satu sentuhan yang yang berbulu...sepantas kilat aku menjerit dan terus terjun kebawah lantai dimana kawanku yang lain sedang berada disitu...tiba-tiba satu gelakkan yang berpanjangan kedengaran...lampu dinyalakan semula...rupe-rupenye..kawan aku tuh slow-slow pi kat katil aku..malam tu tidurlah kitorang dengan senyuman yang terbentang luas..hahahah..


           Tapi aku dah terskip plak crite aku mase masuk UiTM..ok..lpas jumpe tige orang kwan aku nih...tak lame lpas tu klas pun da nak start esok harinye...ni la first time aku jumpe diorang ni...




             
                                        Anas                                                            Mus

                            Nilah classmate terawal yang aku kenal...muke sume baik je..hahaha...tak lama
                            kemudian barulah budak kat bawah ni  masuk..

                                            
                                                                           fizi

                        Tak lama lpas tu, UiTM menyambut hari jadinye yang ke 15...pada 16 jun 2011

      
                             nilah sukan yang pertama aku ceburi kat UiTM...Archery..yeah

     

                                                   nilah pmandangan UiTM dari bilik aku...

 tak lama lpas tu, kitorang ada kembara Pces...wooo pnat woo mase tuh..


                                    ni kitorang kene tulis semua syarikat bas yang ade kat jeti... 


                                            pastu kene cari beberape jenis jeruk kat situ...........


                                                                    pastu berlari....


                                         sampai sini kene cari clue yang tersembunyi...


                                                          masuk hutan....minum magi + milo..eergh

                          

                                 sampai sini..kene tutup mata...( aku pun tak tau diorangbuat ape kat dalam sebab aku tak kene )

 

                                                            nak lpas kene jawab teka-teki...


                                       hahaha....yang ni kitorang kne denda..lpas satu, satu...


           time ni..huhuhu...gambar aku takde sbab..aku da KO...kaki aku tak mampuu nak gerak da..


Tak lama lpas tu ada plancaran proram anjuran Rakan Pusat Islam.Kumpulan Nasyid yg diundang : Mustika
ni plak..time aku tengah buat ekperiment...ngan kawan kawan aku
satu malam yang keboringan..slimut kawan aku jadi mangsa


Tak lama lpas tu, kitorang ade projek Akhir Semester...kene buat model binaan, nilah antara gambar gambar yang kami sempat ambil


nilah Khasil terakhir setelah sekian lama menyiapkan


 

tak lama lpas tu....final Exam dah dekat....nilah gelagat kawan kawan aku mase study..


              



hahaha..tak lame lpas tu exam pun abis....masing-masing balik rumah.... tulah sedikit sebanyak kisah yang berlaku sepanjang sem satu...


sampai sini jelah dulu....tapi crite ni tak abis lagi...pnat da aku taip dan upload gambar...da brape jam aku menghadap laptop nih...nanti aku sambung balik..ok 

Assalamualaikum...




No comments:

Post a Comment